Uusi alku ja kuulumiset (matkalla kohti lihavuusleikkausta)

Moni teistä on huomannut että blogini hiljeni tammikuun jälkeen. Olen kiitollinen kaikista viesteistä mitä olette laittaneet minulle tässä alkukevään mittaan. Mitään draagista ei ole tapahtunut. Suurin syy hiljenemiselle on ollut yksinkertaisesti se, että rämmin Liiketalouden ammattitutkinnon loppuun jo nyt, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli valmistua syksyllä. Tein useamman harjoittelun yhtä aikaa ja se vei perhe-elämän ohella kaiken ajan. Kun koulun osalta alkoi helpottaa ja tutkinto oli valmis, käytin aikaani kodin pienimuotoiseen remontointiin ja pihan ja terassin laittamiseen kesää varten. Näistä projekteista tulen kirjoittamaan tänne pikku hiljaa kuvineen.


Elämäni on muuttunut myös terveyden osalta. Moni teistä on ollut mukanani siitä asti kun aloin kertomaan elämäntaparemontistani 2015. Silloin sain reilun vuoden aikana pudotettua -56kg. Osa myös jaksoi mukanani masennuskauden, ja tiedättekin että sain ison osan pudotetuista kiloista takaisin.

Nyt minulla on tähän liittyen uutisia. Menneen syksyn ja talven mittaan olen hitaasti pudottanut ihan hyvän määrän kiloja. En ole katsonut sen kummemmin mitä olen syönyt, mutta olen lisännyt liikunnan osaksi elämääni. Olen mahdollisuuksien mukaan käynyt uimassa sekä satunnaisesti tehnyt pientä jumppaa kotona. 

Nyt kuitenkin näiden lisäksi olen menossa lihavuusleikkaukseen. Kävin vuosi sitten tammikuussa 2020 lääkärissä ja projekti saatiin silloin käyntiin. Sitten tuli korona. Kaikki on seissyt kuukausia paikallaan ja olen vain odottanut sitä kun alkaa helpottaa ja prosessi saataisiin uudestaan käyntiin. Ja se hetki on nyt täällä.
Kävin tapaamassa kirurgia viime viikolla ja minut on siirretty leikkausjonoon. Mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta itse olen asian suhteen hyvin levollisella mielellä ja odotan sitä hetkeä kun leikkauspäivämäärä kilahtaa postiluukusta.

On mahdollista että leikkaus olisi jo ennen kesää, mutta mikään ei ole varmaa, sillä etenkin korona voi vielä työntää näppinsä peliin ja prosessi voi pitkittyä. Jälleen.

Leikkausta tulee myös edeltämään erittäin niukkaenerginen dieetti, lyhyemmin ENE. Aloitan ENEN siis heti kun päivämäärä on päätetty ja jatkan sitä aina leikkaukseen asti. Tarkoituksenani on suorittaa ENE pääasiassa itse valmistetulla ruoalla, joten superkevyitä reseptejä on tulossa jossain vaiheessa.

Vaikka päädyin tähän prosessiin mukaan, se ei tarkoita sitä ettenkö valmista jatkossakin hyvää, maistuvaa ja rehellistä kotiruokaa perheelleni. Aion jakaa myös niitä reseptejä jatkossa, kuten myös leivontareseptejä. Me elämme tätä elämää yhdessä ja kuljemme rinnakkain. Aion olla se sama äiti ja vaimo kuin tähänkin asti, mutta painon lisäksi myös elämästä ehkä tulee tämän myötä kevyempää.

Frutti di Mutsi tulee pysymään sellaisena kuin tähänkin asti. Ruokaa, leivontaa, sisustusta, käsitöitä ja painonhallintaa. Ehkä vain näkökulmat saattavat ottaa hyppyjä eri suuntiin. Tai sitten ei.

Kiitos siis kaikille että olette edelleen mukana, tervetuloa myös uudet seuraajat!

Kannattaa muuten ottaa myös seurantaan minun IG ja TikTok, sieltä löytyy uusimmat käänteet aina ensimmäisenä, löydyn molemmista nimellä @fruttidimutsi

Ihanaa alkavaa kevättä,

Sofia

Kommentit

Suositut tekstit