Ekan kouluviikon fiiliksiä!



On sunnuntai. Ensimmäinen kouluviikko on taputeltu. Minä olen hurjan onnellinen. Vaikka ensimmäinen viikko oli teoriaa ja kuuntelu ei ole minun vahvimpia osaamisalueitani, silti tuntuu että opin hurjasti. Tiedän myös jo nyt sataprosenttisella varmuudella että valitsin ammatin oikein.

Minua pelotti koulun aloittaminen yllättävän paljon. Minua pelotti se, miten jaksan opiskella, hoitaa kodin ja antaa niin lapsille, kuin puolisollekin riittävästi aikaa. Arkemme on muuttunut radikaalisti. Lapset ovat päiväkodissa, minä täysipäiväinen opiskelija ja puolisoni tekee edelleen kolmea vuoroa.

Ainakin ensimmäisen viikon kokemuksella opin, että vaikka kaikki on täysin erilaista mihin olemme tottuneet, kaikelle löytyy aikaa. Kotoa pois oleminen on hurjan väsyttävää välillä kun siihen ei ole tottunut, mutta päivän jälkeen kotiin palaaminen on ihanaa. Kotona oloa ja lasten kanssa tuusailua osaa arvostaa aivan eri tavalla kuin ennen.

Tätä nykyä aamuni alkavat 5:30 vaikka koulu alkaa vasta kasin maissa. Minä tarvitsen edelleen hitaat aamuni ja aikaa herätä. Teen sen siis kotona heräämällä reilusti aiemmin ja nauttimalla kahvini rauhassa.

Opin myös tällä viikolla syömään aamupalan. Ei se vieläkään onnistu heti herättyä, joten olen tehnyt helppoja on-the-go-aamupaloja mukaan mitä sitten syön koulussa ennen tunnin alkua. Antaa muuten hyvin virtaa aamuihin! Kukapa olisi uskonut? -En minä ainakaan! On-the-go-aamupalavinkit kerään lähiaikoina resepteineen ylös myös teille!

Blogiin tulen kirjoittamaan, kertomaan ja kuvin näyttämään minkälaista opiskeluni on. Siitä tulee eräänlainen oppimispäiväkirja. Kuten jo aiemmin tässä postauksessa kirjoitin, blogin pääpaino tulee siirtymään enemmän nyt ruokaresepteihin sekä muuten elämämme avaamiseen. Blogi muuttuu paljon henkilökohtaisemmaksi mitä aiemmin. Sekin on hieman pelottava askel eteenpäin.

Tällä viikolla on otettu monta askelta elämässä. Ei vain minun askeleitani, vaan koko perheen. Lapset ovat olleet hurjan reippaita ja iloisia ja nauttivat päiväkotielämästä suuresti. Minä nautin koulusta ja me nautimme toisistamme ja yhdessäolosta uuden arjen keskellä.

Vaikka minä olen tiennyt että tämä aika tulee eteen, niin kyllä se silti tuli aivan liian pian. Arki on nyt uutta ja erilaista, pian sekin muuttuu rutiiniksi. Onneksi meillä on viikonloput! Viikonloput vaan nautitaan hitaudesta ja aikatauluttomuudesta!

 

Kommentit

Suositut tekstit