Vanhan kansion uusi elämä!



Tämä kansio oli siis alunperin nahkainen toilettilaukku, mikä kuului minun ukilleni hänen nuoruudessaan. Veikkaan että tämä on ollut ukilla käytössä joskus 60 - tai 70 - luvulla.

Kansio löytyi yllättäen kun olin etsimässä mummulle jotain tavaraa ja nappasin sen sitten kysyäkseni äidiltä mikä se on.

Kansio oli sotkuinen ja maailmaa nähnyt sisältä, mutta ulkoa nahka oli täydellisen moitteettomassa kunnossa. Sain ottaa kansion itselleni ja tuunasin sen uuteen kuntoon. Tällä hetkellä se palvelee minua niin, että sisällä kulkee muistikirja, kalenteri ja irtonaisia papereita.

Se pitää kalenterin ja muistikirjan siistinä, etteivät ne ota laukussa turhaan osumaa. Lisäksi kaikki muukin kansion sisällä pysyy hyvässä järjestyksessä.

Kansion entisöinti valokuvin:




Tässä lähtötilanne. Suurimman muutoksen sain aikaan liimaamalla sotkuisen ruutukankaan päälle Vallilan verhokangasta.



Leikkasin kuvassa näkyvän nahkakiinnikkeen pois. Muut osat jätin siististi paikalleen.



Mittailin ja leikkasin kankaan oikean kokoiseksi. Kun kiinnitin kankaan liimalla, ei ollut mitään tarvetta ommella helposti purkautuvan kankaan reunoja. Liimaa tuli siis yksi kerros alle ja kaksi päälle, joten purkumisvaaraa ei ole laisinkaan.



Idea tässä on sama kuin decoupage - tekniikassa, ainoastaan materiaalin tilalla on paperin sijaan kangasta.



Kansiosta tuli todella hyvä ja minä rakastan sitä. Tärkeintä siinä on se, että se on ukin vanha. Minä olin aina ukin tyttö.



Kaikki tykötarpeet pysyvät siististi omilla paikoillaan. Kansio on kaunis ja pienen tuunaamisen jälkeen siitä tuli vieläkin nätimpi!



 

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit