Valon lapsen aurinko.

[caption id="attachment_3770" align="aligncenter" width="620"] Kuva: Pixabay[/caption]

Minä olen valon lapsi. Olen syntynyt sateisen kesän aurinkoisimpana päivänä. Minä saan voimaa valosta ja menetän sitä pimeydessä. Olen aina ollut eniten hengissä kesällä. Loka -marraskuun sateet tuovat levon hetken valoisan kauden päätteeksi ja se synkkyys pitää minua otteessaan aina siihen asti kun kevään ensimmäiset auringon säteet alkavat lämmittää.

Minun onnekseni tämä vuosi on alkanut hyvin. Aurinko on paistanut jo tammikuussa sulattaen kylmää, ja kylminäkin päivinä aurinko on saanut minut hymyilemään.

On se hetki vuodesta kun hankin päiväkirjan. Kirjaan toiveita vuodelle ja suunnitelmia tulevaisuuteen. Mitä toivon ja mitä haluan. Mitä teen ja mitä en. Aurinko saa minut haaveilemaan kaikesta hyvästä.

Olin 9 viikkoa flunssan kourissa aina tammikuun puolelle asti, enkä edes kokenut tarvetta parantua siitä, sillä pimeys sai vetämään vilttiä korkeammalle, villasukkia syvemmälle jalkaan ja hautautumaan kahvikupin kanssa sohvan pohjalle. Heti kun aurinko näyttäytyi, aloin voida paremmin ja tuntui kuin se olisi kuiskannut: "On aika nousta Sofia, kevät on tulossa".

Ja minä nousin. Olen suursiivonnut kotia, konmarittanut romujamme, hankkinut kirppispöydän, sulattanut jopa pakastimenkin. Olen tehnyt suunnitelmia keväälle, ilmoittanut sukulaisille kesän juhlista ja lyönyt lukkoon itselle tärkeitä projekteja.

Olen ollut aktiivisempi viimeisen viikon aikana, kuin koko loppuvuonna yhteensä. Sillä minä olen valon lapsi, minä saan voiman valosta.

Minä rakastan tätä aikaa vuodesta jokaisella solullani. Minä rakastan sitä, että nämä auringon säteet ovat lupaus keväästä ja sitä seuraavasta kesästä. Pian voin sanoa hyvästit toppavaatteille ja kaivaa kesäkengät kenkähyllyyn. Suunnitella pihaan pientä kasvimaata ja nauttia lasten kanssa hiekkalaatikkoleikeistä.

Tämä tuleva kesä tulee olemaan erilainen. Se tulee olemaan viimeinen kesä, minkä vietän "vain" kotiäitinä. Meidän arkemme tulee muuttumaan kesän jälkeen paljon ja minä aion tehdä perheeni kanssa kaikkea, mikä tekee meidät kaikki onnelliseksi.

Kevät tuo minun elämääni paljon uutta. Olen lyönyt itselleni isoja juttuja lukkoon ja niistä on tulossa tännekin kaikennäköistä uutta ja erilaista. Jotain minkä koen tuovan suunnatonta iloa niin itselleni, kuin muillekin.

Valo antaa minulle luvan hengittää. Se voimaannuttaa minua ja tuo inspiraatiota. Se toimii kuin muusa, se lisää kekseliäisyyttä ja saa aloittamaan projekteja, joita en kuukausiin edes pystynyt ajattelemaan.

Blogi on hieman hiljentynyt, mutta se johtuu vain siitä, että minulla on päällä useita käsityöprojekteja, olen aloittanut uusia harrastuksia ja leivon useita kertoja viikossa. Kun puolisollani on seuraavan kerran vapaapäiviä, minä pääsen kirjoittamaan kaiken tänne ylös teidänkin iloksenne.

Hassusti juuri tänä aamuna huomasin verhoja aukaistessa, että piha on saanut viimeyönä sankan lumipeitteen, ja aurinko tuskin näyttäytyy, mutta nyt minä tiedän sen olevan siellä, enkä anna minkään lannistaa minua. Kevät on täällä ihan pian, kesä seuraa sitä. Minä rakastan valoa.

 

"Valo talven tumman voittaa,
Suomen luonto virkoaa.
Silloin uusi aika koittaa,
luonnon voimat voiton saa.


Ihminenkin katso tuota,
kuule tuulten huminaa.
Sinisimmän vuokon luota
löytyy kesän ihmemaa.


Kohta kukkii tuomen oksa,
kohta kesä kukoistaa,
muuttolintuin lauleloissa
suven elon tunnistaa.


Taas kun koittaa uusi aamu,
sydän lauluun puhkeaa.
Pois jo haihtui talven haamu,
kanna emme muistoaan."


Huom! Olethan jo osallistunut Sinituotteen arvontaan? Arvon blogissa 5 Sinituotteen siivousvälinesettiä, pääset arvontaan tästä linkistä!


Kommentit

Suositut tekstit