Pariisilainen kahvila olohuoneessa!

dsc_1026

Minä olen nautiskelija. Nautin pienistä asioista. Yksi niistä on pieni rauhallinen hetki päivässä. Vaikka minä rakastan hulinaakin ja sitä että ympärillä tapahtuu koko ajan.

Minä rakastan leikkiä Annaa kun tyttäreni on Elsa ja poikani vuoroin Minion ja vuoroin Olaf. Mutta nuo pienet rauhalliset hetket tuovat hulinahetkiin pohjan. Sen että niitä osaa arvostaa ja niistä osaa nauttia.

Muutamissa postauksissa kotimme sisustuksesta on vilahtanut tuo ihana 50-luvun pöytäryhmä. Ukin ja mummon ensimmäinen ulkokalusteryhmä suoraan menneeltä vuosisadalta. Se on yksi minun aarteistani, enkä minä mitenkään raaski sitä säilyttää ulkona. Kunnostin sen keväällä ja se on osa meidän sisustusta nyt.

dsc_1038 dsc_1028

Se tuo Pariisin meidän olohuoneeseen. Minä istun siinä päiväkahviaikaan kun lapset nukkuvat. Juon kahvin tai teen, luen kirjaa ja tuijottelen ulos ikkunasta. Toisinaan ajattelen asioita, toisinaan tuijotan tyhjyyteen ja kuuntelen hiljaisuutta. Suljen silmäni ja kuvittelen itseni pariisilaiseen kahvilaan. Täydellisen halpaa matkustamista.

Minä olen matkustellut paljon nuorempana. Aika ajoin sitä matkustelua, kulttuuria ja vierasta ympäristöä kaipaakin, mutta sen aika on kauempana tulevaisuudessa. Kuitenkin sen fiiliksen voi saada pienelläkin vaivalla. Se voi olla koko perheen Espanja-päivä kera Paellan ja churrojen, se voi olla Marokkolainen tagine syötynä saviastioista, tai sitten se voi olla päiväkahvihetki omassa Pariisissa, ihan siellä olohuoneen reunalla.

Minä olen eräänlainen räpeltäjä, yksityiskohdat ovat minulle tärkeitä. Olen täydellisen varma, että kahvi maistuu paremmalta, kun se on katettu kauniiseen kuppiin. Tai tee. Se on huomattavasti parempaa haudutettuna kauniin värisellä pannulla ja tarjoiltuna kauniista kupista.

dsc_1046

Minä rakastan pieniä yksityiskohtia. Oli se sitten osa sisustusta tai vaikka kalenterin tuunaaminen. Yksityiskohdista tulee kokonaisuus. Kun yksityiskohdat on hiottu täydellisiksi, on kokonaisuuskin täydellinen. Oli se sitten vaikka täydellinen pieni hetki pariisilaisessa kahvilassa päiväuniaikaan.

PS. Vielä on hetki aikaa osallistua Philips Airfryerin arvontaan! Pääset osallistumaan tästä linkistä!

 

Kommentit

Suositut tekstit