DIY: Kaunis narupullo sisustukseen!

DSC_0497

Tekstit ja muut jutut ovat kuulema jo OUT ja SLS. Olen oppinut uusia sanontoja viimeaikoina. Out on pois tyylistä/vanha juttu ja SLS on so last season. Minä olen kuitenkin maalaistyttö pieneltä kylältä ja minä olen päässyt näihin sisälle vasta nyt.

Olen muutenkin vasta NYT löytämässä omaa tyyliäni. Olohuoneessamme on mustaa ja punaista, kun taas keittiössämme sekä makuuhuoneessamme on noudatettu enemmän vaaleaa ja maalaisromantiikkaan vivahtavaa tyyliä. Uuteen kotiimme on löytymässä oma tyylinsä, mutta siitä tulee lisää infoa myöhemmin.

Sisustus on vaikea laji. Jokainen elementti mitä on olemassa, jakaa mielipiteet puolesta tai vastaan. Siksi teenkin tulevan kotimme sisustusjutut ja yksityiskohdat suurimmaksi osaksi itse, saan juuri sellaisen sisustuksen kuin tahdon ja kaikki on varmasti omaan makuuni täydellisiä.

Tämä pullo on kauniin muotoinen ja sopii täydellisesti tuohon käyttötarkoitukseen, mihin sen olen halunnut. Lisäksi tässä on puinen korkki, joten tätä voi käyttää vesi- tai mehupullona vaivatta. Käytin liimana vedenkestävää erikeperiä, joten pullon pystyy pesemäänkin. Pullossa on puinen tappikorkki, jonka päällä on muovikorkki, joten se on kätevä ja tiivis.

Ohje on hurjan yksinkertainen. Vielä on kuitenkin mietinnässä, että otanko tuon liitutaulupalan irti ja liimaan sen kovemmalle alustalle ja sitten pulloon. Näin se olisi tasaisemman näköinen kenties. Mutta jään pohtimaan sitä itse. Alla siis ohje helppoon sisustuspulloon!

DSC_0516

TARVITSET:

Ison pullon
Pakkausnarua (paksua juuttinarua)
Liimaa ja pensselin
Liitutaulu dcfixiä tai valmis liitutauluetiketti

Halutessasi maalia pullon korkkiin

Levitä pensselillä ensin liimaa ihan alas ja liimaa narua yksi kerros. Anna sen kuivua hyvin. Sitten levitä liimaa 10cm kerrallaan ja kieritä narua tiiviisti pullon ympärille. Jos pullossa on kapenevia osia, kannattaa juuri kapenevan osan alle jäävän naruosuuden antaa kuivua kokonaan. Näin varmistat ettei naru lähde karkuun alempaa. Kun koko pullo on narutettu, maalaa korkki. Leikkaa liitutaulu dcfixistä sopivan kokoinen pala ja liimaa kylkeen. Voit kirjoittaa mitä tahansa pulloon ja vaihtaa tekstiä mielesi mukaan.

DSC_0023 DSC_0026 DSC_0027

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit