80-luku vs. nykyaika!? ÄITI ANNA ANTEEKSI!!

[caption id="attachment_547" align="aligncenter" width="620"]Image (20) 1 -vuotiskuvani vuodelta 1988![/caption]

Äitini on ohjannut minua ja ollut aina tukenani, niin hyvässä kuin pahassakin. Ei ole ollut hetkeä, etten olisi voinut äidille soittaa tai asiaa mistä en olisi voinut hänelle puhua. Nämä ajatukset ja kiitollisuus puski mieleeni varsin erikoisella hetkellä, kun avasin Liberolta yhteistyön mukana saatua pakettia. Miksikö? Noh, sain paketin mukana vanhan ajan vaipan. Vaipan jonka sielunelämän ymmärtämiseen kului hetki jos toinenkin. Vaipan jollaisia äitini joutui minulle vaihtamaan enemmän ja vähemmän kun olin pieni. Ensimmäiset teippivaipat saapuivat markkinoille aika pian minun syntymäni jälkeen vuonna 1987, joten näitä vanhan ajan vaippoja ehdin minäkin vielä hetken pitämään. Ja kun yritin virittää kyseistä kapistusta pojalleni, tajusin miten paljosta olenkaan kiitollinen omalle äidilleni. Liberon pakkauksen mukana tuli myös uusia Libero Touch –vaippoja. Kokeiltiin niitä lasten kanssa ja voin sanoa että se oli rakkautta ensi hetkestä asti.

[caption id="attachment_548" align="aligncenter" width="620"]Image (24) Tässä minä nukun uusi ja nykyaikainen teippivaippa päälläni vuonna 1988![/caption]

[caption id="attachment_544" align="aligncenter" width="620"]2015-10-22 13 Entisajan vaippa vs uusi Libero Touch![/caption]

[caption id="attachment_537" align="aligncenter" width="620"]2015-10-22 13 Vanhoissa vaipoissa oli valtaisa imu, joka laitettiin kiinni muovipussia muistuttavalla osalla.[/caption]

Liberon sivuilta löytyy nyt aivan ihana Libero Throwback -vertailu, jolla voi verrata mitkä jutut oli IN sinun ja mitkä lapsesi syntymävuosina. Kävin kokeilemassa ensin eroja minun ja tyttäreni syntymävuosien välillä. Yllätyin kun huomasin, ettei eroja juurikaan ollut. Jopa vaunumalli oli lähes identtinen! Vielä enemmän huvitti, kun muutin tiedot omikseni ja äitini tiedoiksi, yhtäläisyyksiä löytyi vieläkin enemmän. Koneella leikkiminen oli niin hauskaa, että pitihän minun vielä kurkata mummon ja äidin syntymävuosien erot... Tuo vertailu on kyllä niin täydellistä viihdettä! Koukuttavaa suorastaan!

[caption id="attachment_529" align="aligncenter" width="620"]nimetön Libero Throwback kertoi, että sekä minun että äitini syntymävuonna "Juhani" oli suosituin poikien nimi![/caption]

 

[caption id="attachment_546" align="aligncenter" width="620"]DSC_0099 Libero Touch testailua, testiryhmä tykkää![/caption]

DSC_0098

Minulla on aina ollut erittäin hyvä muisti ja muistan pelottavan paljon asioita lapsuudestani. Olin myös yritteliäs tyttö jo pienenä. Eräs hauska muisto liittyy ajalle ennen peruskoulua. Naapurin poika oli teloittanut heidän lammestaan kaikki sammakot tuliterällä linkkarillaan, joten minä nokkelana tyttönä sitten myin hänen sisarilleen omasta lammestamme muutamia sammakoita tilalle. Hintaa pyysin markan per sammakko. Heidän äitinsä sitten sanoi, ettei hänellä ole niin montaa markkaa, että sopisiko jos hän maksaa noilla pienemmillä kolikoilla. Minä fiksuna tyttönä -ymmärtämättä rahasta tuon taivaallista- totesin: "sopiihan se, mutta niitä pienempiä pitää sitten olla enemmän". Niin minä sain sammakko-bisneksellä taskurahaa ja naapurin tytöilläkin oli jälleen sammakoita lammessaan. Win-win -tilanne siis kaikkien kannalta. Tuleeko mieleen mitään omia nokkeluuksia lapsuusvuosiltasi?

Jokaisella on ollut lapsuudessaan haaveammatti, miksi haluaa tulla kun on aikuinen. Minun haaveammattini oli kotiäiti tai prinsessa. Molemmat toteutuivat, sillä mieheni pitää minua useimmiten kuin prinsessaa. Minusta piti myös tulla Hollywood-näyttelijä, mutta se haave on vielä edessä päin. Menin lupaamaan 10 -vuotiaana äidilleni, että maksan hänelle viikkorahaa elokuvapalkkioistani. Hän jaksaa muistuttaa siitä tasaisin väliajoin, joten kohta on varmaan pakko pistää paperit vetämään sinne Losin suuntaan. Pikkusiskoni haave sen sijaan ei toteutunut. Hänestä piti tulla humalaukko, mutta päätyikin sairaanhoitajaksi teho-osastolle. En tiedä kummalla meistä kävi parempi tuuri noiden haaveiden toteutumisen suhteen. Pitikö sinusta tulla lääkäri vai rakennusmies? Toteutuiko lapsuuden haaveesi?

Muista käydä vielä kokeilemassa Libero Throwback -vertailua, pääset siihen  TÄSTÄ LINKISTÄ ja jaa vastauksesi somessa häshtägillä #liberothrowback

Tämä postaus on tehty yhteistyössä Liberon kanssa.

 

[caption id="attachment_549" align="aligncenter" width="620"]Image (25) Minä ja pikkusiskoni naapurin emännän sylissä 1990![/caption]

Kommentit

  1. Kiitos rakas tyttäreni! Et Sinä ole rasitus koskaan ollut, vaikka olitkin melkoisen haastava pikku nainen. Ideat Sinulta ei ole koskaan loppunut vaikka joskus ne on ollut hieman kyseenalaisia. Nimin. ylpeä rakastava äitisi

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus ja ihana tuo äidin kommentti! <3

    VastaaPoista
  3. Sofia / Frutti Di Mutsi27. lokakuuta 2015 klo 15.02

    Kiitti <3 Äiti on <3

    VastaaPoista
  4. Ensimmäiset teippivaipat on kyllä tulleet jo vuonna 1978 eikä 88 ?. Koska vuonna 1981 syntyneellä veljelläni oli teippivaipat ja jo minullakin osittain (kysyin äidiltä) helppouden vuoksi.

    VastaaPoista
  5. Sofia / Frutti Di Mutsi21. marraskuuta 2015 klo 5.52

    Ai :) Minun äiti taas kertoi että ensimmäiset kunnolliset teippivaipat tulivat 1987, mutta olivat silloin kamalan hintaisia. :D

    VastaaPoista
  6. Sitä en kysynyt millaisia olivat ?. Mutta ilmeisesti kuitenkin noita muoviviritelmiä helpompia siis. Äiti on ollut päiväkodissa töissä, niin varmasti kotona arvosti helppoutta hintaa enemmän ?.

    VastaaPoista
  7. Sofia / Frutti Di Mutsi22. marraskuuta 2015 klo 13.43

    Aivan :) No mä taas olin meidän suvun ensimmäinen vauva vuosikausiin, joten mun kohdalla on ollut kovin paljon vaipanvaihtajia. Olisko sitten et ne on silloin uudistuneet ne teippivaipat :)

    VastaaPoista
  8. Minä muistan nuo muoviviritelmät lapsuudesta! Niitä oli vaipanvaihtopöydän alla. Olisko ollut pikkuveljillä käytössä. Kovin vanha en ole ollut, ehkä kouluun menevä. Hassua, että jäänyt mieleen!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit